Jump to content
tdo

Woodfill van Colorfabb

Recommended Posts

Posted · Woodfill van Colorfabb

Heeft er iemand ervaring met Woodfill Fine 2.85mm van Colorfabb?

Wat zijn goede instellingen voor een UM2?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

Hun learn.colorfabb.com site geeft een aantal goede instellingen, en zelfs een profiel. Kijk daar even rond.

Een ding wat echt belangrijk is is dat je je print snelheid voldoende hoog houdt, anders verbrandt het hout en verstopt je nozzle.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

Een ding wat echt belangrijk is is dat je je print snelheid voldoende hoog houdt, anders verbrandt het hout en verstopt je nozzle.

 

Yep, is erg belangrijk, een printsnelheid van 40mm/s is aan te raden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

3de poging gedaan met temperatuur op 200°C en flow op 100%. Na ongeveer half uurtje printen, terug hetzelfde verhaal. Er komt niets meer uit de nozzle :mad:

 

Dog 02

DSCN1017

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

Wat is de laagdikte waarop je Cura hebt ingesteld?

Minimale laagdikte welke ik aanhoudt bij woodFill is 0.25 mm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

Laagdikte staat op 0.1mm. Zie foto op mijn vorige post.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

IMG 1018

Op advies van Colorfabb geprint op 0.25mm, 50mm/sec, 205ºC, 110% flow en is er heel goed uitgekomen, behalve het laatste stukje. Het verbrand enorm snel, advies van CF is dan ook om zo'n hoog mogelijke nozzle throughput the houden

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

Allen bedankt voor de tips. Mijn snelheid was blijkbaar goed maar moet dus met dikkere laagdikte en hogere temperatuur gaan proberen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

Ik heb laatst een wat groter object in woodfill geprint, inderdaat op .25. Zit ik te kijken zie ik ineens de extrusie teruglopen. Ik duwde snel met de hand wat meer materiaal door, en toen lieptie door :). Een centimeter hoger gebeurde hetzelfde.... Het blijft toch een lastig materiaal hoor... maar je wilt inderdaad de flow zo hoog mogelijk hebben.

Nog een opmerking: ik hoorde laatst dat je bij hogere temperatuur een donkerdere print krijgt met dit materiaal. Weet iemand wat de max temperatuur is waarmee je dit kan printen, terwijl toch de flow good blijft?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

een andere kleur met Woodfill heb ik niet gezien, maar met Laywood wel. Dat is iets donkerder van zich, de 'cherry' kleur. Persoonlijk vind ik de Woodfill fijner printen, (met een 0.8 nozzle)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

Ik heb zelfs op hogere snelheden geprint dacht ik. 60 of 80 if I remember correct

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

PeggyB: Het gaat over het materiaal wat "meer verbranden". Ultibrain: Ik denk dat je op mijn foto kunt zien wat er gebeurd. Je kan een tragere doorvoer ook vergelijken met een hogere temperatuur, effect zal ongeveer hetzelfde zijn.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

@Ultibrain: zoals Blizz al aan geeft kun je inderdaad wat langzamer printen op dezelfde temperatuur.

Maximum temperatuur wat ik met woodFill heb geprint was 226 graden op een snelheid van 70mm/s

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted · Woodfill van Colorfabb

Vandaag een print gemaakt met Woodfill. Print perfect verlopen dankzij de tip en instellingen van Blizz. Waarvoor dank!

Uil in Woodfill_03

Uil in Woodfill_02

Uil in Woodfill_01

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

Welcome to the Ultimaker Community of 3D printing experts. Visit the following links to read more about our Terms of Use or our Privacy Policy. Thank you!