Denk dat het object los komt om dat het omhoogkrult omdat het loslaat van het bouwplatform en dat daarom de nozzle het voorwerp wegduwt. Is mij ook een paar keer overkomen.
Edit: omdat het me ook maar niet wilde lukken om objecten goed te laten hechten heb ik uit eindelijk een van deze build plates besteld: http://printinz.com/printer-plates/
Nu is mijn grootste probleem dat sommige objecten moeilijk los laten. Gelukkig is de plaat flexibel en kan je met een beetje buigen het object los werken.
Recommended Posts
leon-knook 4
Ik gebruik de hele dag door PLA en een lijmstift. Ik breng wel 2 dunne lagen kruislinks aan. Opgedroogd of niet maakt niet uit. Ik begrijp niet wat je bedoeld met dat de extruder het object lostrekt. Hij zou er tegenaan moeten botsen of er aan vastkleven wat mij niet logisch lijkt. De extruder heeft steeds gesmolten filament als uitstoot, hoe kan deze het object dan lostrekken. De onderzijde krom kan betekenen dat je te weinig lijm gebruikt, het object laat daar alleen dus los. Je kunt ook een foto plaatsen dan kunnen we beter zien wat je bedoeld.